PROHLÍŽENÍ ABSTRAKTA

EDUKACE, MOTIVACE - PROČ?
Tématický okruh: Primární a sekundární prevence
Typ: Ústní sdělení - sesterské , Číslo v programu: 360

Pečánková T.1, Povolná P.2

1 Katedra nelékařských povolání, IVPZ, Praha, 2 Katedra nelékařských povolání, IPVZ, Praha


CÍL: Objasnit cestu vnitřního přesvědčení k edukaci pacientů


Úvod: PROČ je nejčastější otázkou od chvíle, kdy se naučíme mluvit. Četné studie dokazují, že ve chvíli, kdy dojde k porozumění důvodům našeho jednání, dochází zároveň k ovlivnění vlastní motivace vedoucí k pozitivní a dlouhodobé změně. Vlastní motivace edukátora je jednou z nejdůležitějších složek k dosažení správného cíle edukace pacientů.
Sekundární analýza dat – review literatury, workshop se zdravotnickými pracovníky zabývající se touto problematikou. IPVZ k tomuto tématu připravuje průběžně vzdělávací kurzy v měkkých dovednostech – komunikace, motivace, osobní růst apod.


Závěr: prohloubením poznání sama sebe dojde k rozšířením dovedností zdravotnických pracovníků v oblasti edukace pacientů a tím dojde ke zvýšení kvality edukace.